KNLTB ClubApp

TPV De Dassenburcht maakt sinds 2018 gebruik van de KNLTB ClubApp. Deze app is gratis te downloaden voor iPhones en Android-smartphones en biedt handige functionaliteit. We raden dan ook alle leden aan om de app te installeren op hun smartphone!

 

Hoe krijg je de app?

  • Heb je al een oudere versie van de app op je telefoon geïnstalleerd, verwijder deze dan eerst en zet je telefoon helemaal uit en weer aan om eventuele appgegevens uit het geheugen van je telefoon te wissen.
  • Download de nieuwste versie van de KNLTB ClubApp op je smartphone via de app-winkel voor jouw mobiele besturingssysteem (Android: Google Play Store / iOS: Apple App Store).
  • Om de volledige functionaliteit van de KNLTB ClubApp te kunnen gebruiken, moet je inloggen op de app. Als je je bondsnummer weet, kun je zelf een inlogaccount aanmaken. Zie de handleiding of de vaak gestelde vragen onder aan deze pagina.
  • Hier vind je de handleiding voor de ClubApp versie 2.0.

 

Wat kun je met de ClubApp?

Via de ClubApp kun je onder andere:

  • clubnieuwsberichten lezen
  • de clubagenda met activiteiten bekijken
  • competitieresultaten invoeren en opzoeken
  • een tennis- of padelbaan reserveren (koppeling met digitaal afhangbord)
  • je e-mailadres en/of telefoonnummer in de ledenadministratie wijzigen
  • je e-mailadres en/of telefoonnummer onzichtbaar maken voor andere leden
  • je pasfoto voor de KNLTB-ledenpas wijzigen (zie hieronder)
  • speelmaatjes zoeken en benaderen
  • clubgenoten uitdagen voor een laddercompetitiewedstrijd (als de club een laddercompetitie heeft opgezet)
  • enzovoort....

 

Voordat je je profielfoto in de app wijzigt

Je profielfoto die wordt getoond in de ClubApp is de foto op je KNLTB-ledenpas. Door je profielfoto in de app te veranderen, zet je de foto door naar de module Personen in KNLTB.Club, zodat de ledenadministrateur deze kan beoordelen. Het is dus niet de bedoeling dat je je officiële ledenpasfoto vervangt door een ‘lollig’ kiekje of een willekeurig plaatje, want dan bezorg je de ledenadministrateur alleen maar onnodig werk!

Je kunt de foto op je ledenpas dus actualiseren via de ClubApp. Een officiële pasfoto is niet nodig; een selfie of portretfoto die aan de KNLTB-richtlijnen voldoet (zie ook de vraag hieronder), volstaat in principe. Houd er wel rekening mee dat de bond niet meer elk jaar nieuwe ledenpassen uitgeeft. Wil je een KNLTB-ledenpas met je nieuwe foto ontvangen, dan kun je deze aanvragen. Zie de pagina KNLTB-ledenpas voor meer informatie.

 

Vaak gestelde vragen

Waar vind ik mijn inloggegevens voor de KNLTB ClubApp?

Je inlogaccount bestaat uit je bondsnummer en een wachtwoord dat je zelf kunt aanmaken.

Vul bij ‘Bondsnummer’ je bondsnummer in en tik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ (of bij nieuwere versies van de ClubApp: ‘Reset mijn wachtwoord’). Het systeem stuurt dan automatisch een mail met een reset-link naar jouw e-mailadres dat in de ledenadministratie staat. Via de reset-link kun je vervolgens zelf een geschikt wachtwoord aanmaken. Aan welke eisen je wachtwoord moet voldoen, lees je bij de volgende vraag.

Weet je je bondsnummer niet of weet je niet welk mailadres op jouw lidkaart in de ledenadministratie staat, dan kun je dit altijd navragen via [email protected].

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de KNLTB ClubApp kwijt of vergeten ben?

Als je op het inlogscherm van de ClubApp op ‘Kwijt of vergeten?’ (of bij nieuwere versies van de ClubApp: ‘Reset mijn wachtwoord’) klikt, wordt er een e-mail met een reset-link gestuurd naar je e-mailadres dat in de ledenadministratie staat. Via die link kun je vervolgens zelf een wachtwoord instellen. Dat wachtwoord moet dan wel aan een paar vereisten voldoen:

Je wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan, inclusief minstens één hoofdletter, kleine letter, cijfer en speciaal teken (bijv. ?%!@#^$) maar geen komma of spatie! Let op: sommige mobiele telefoons voegen automatisch een spatie in na een leesteken, dus wees daar op bedacht!

Het aangemaakte wachtwoord kun je ook gebruiken voor Mijn TPV De Dassenburcht, het ledengedeelte van de clubwebsite. Noteer je wachtwoord ergens zodat je het later kunt terugvinden en gebruik het niet voor andere accounts.

Weet je je bondsnummer niet of weet je niet welk mailadres op jouw lidkaart in de ledenadministratie staat, dan kun je dit altijd navragen via [email protected].

Werken de inloggegevens voor de ClubApp ook voor ‘Mijn TPV De Dassenburcht’?

Ja, de inloggegevens werken voor zowel de ClubApp als het ledengedeelte van de website.

Ik wil mijn wachtwoord aanmaken voor de ClubApp / clubwebsite, maar ik ontvang geen wachtwoordresetmail. Wat kan ik doen?

Kijk allereerst eens in de spam-map of de mail met de reset-link daar is beland. (Bij aanbieders van 'gratis' e-mailadressen zoals Hotmail, GMail, Live en Outlook wil het nog wel eens voorkomen dat mails van de vereniging in de spam-map belanden. Voeg [email protected] en [email protected] toe aan je contactenlijst of zet deze mailadressen bij de vertrouwde afzenders om te voorkomen dat mails van de vereniging ongezien in je spam-map verdwijnen.)

Op een mobiele telefoon blijft spam vaak buiten beeld, dus je kunt het beste op een pc of laptop inloggen op de webmail en vervolgens in de spam-map kijken.

Vind je geen mails van de vereniging terug in je spam-map, vraag dan bij de ledenadministrateur na of wel het juiste e-mailadres op jouw lidkaart in de ledenadministratie staat en laat dit zo nodig aanpassen.

Ondanks de bovenstaande aanwijzingen lukt het me niet om in te loggen op de ClubApp / Mijn TPV De Dassenburcht. Wat kan ik nog doen?

Heb je niet per ongeluk je clublidnummer ingevuld waar het systeem je bondsnummer verwacht, of vice versa? Je clublidnummer is het interne registratienummer bij de vereniging en het bondsnummer is het nummer waarmee je bij de KNLTB bekend bent (en dat op je KNLTB-ledenpas komt te staan). Dat zijn dus twee verschillende nummers. Je bondsnummer vind je terug in de mailings van de vereniging, maar kun je ook opvragen bij de ledenadministratie of opzoeken op mijnknltb.toernooi.nl onder ‘Spelers’.

Weet je zeker dat je het juiste nummer en wachtwoord hebt ingevuld, maar lukt het toch niet om in te loggen? Stuur dan een mailtje naar [email protected] en vraag of de ledenadministrateur een nieuw inlogaccount voor je kan aanmaken.

Ik heb mijn foto gewijzigd in de ClubApp, maar mijn ‘oude’ foto wordt nog altijd weergegeven. Hoe kan dat?

Als je je foto aanpast in de ClubApp, wordt er een wijzigingsverzoek naar de ledenadministratie gestuurd. Wellicht heeft de ledenadministrateur je wijzigingsverzoek nog niet beoordeeld óf misschien is je foto afgekeurd omdat deze niet aan de KNLTB-richtlijnen voldoet:

  • De verhouding breedte/hoogte moet circa drie/vier zijn;
  • Het formaat moet ten minste 300 bij 400 pixels zijn;
  • De foto moet het lid voorstellen;
  • Alleen (het bovenste deel van) de romp en het gehele hoofd van het lid mag op de foto staan;
  • Er mogen behalve het lid geen andere personen in de foto aanwezig zijn;
  • De foto moet recent, duidelijk en goed gelijkend te zijn;
  • De foto moet recht van voren en tegen een lichte, egale achtergrond genomen zijn;
  • Het hoofd moet volledig op de foto staan;
  • De breedte van het hoofd op de foto moet ongeveer twee derde van de fotobreedte zijn;
  • Op de foto moeten beide ogen zichtbaar zijn, eventueel achter een bril met doorschijnende glazen; het dragen van een bril met donkere glazen is alleen toegestaan, indien de drager kan aantonen dat dit om medische redenen noodzakelijk is;
  • Het hoofd moet onbedekt zijn, tenzij de aanvrager kan aantonen dat godsdienstige, levensovertuigelijke of medische redenen zich hier tegen verzetten.
  • Als het hoofd bedekt is, moet het gezicht duidelijk herkenbaar zijn.

Stuur bij twijfel een naar een mailtje naar [email protected] om na te vragen of je wijzigingsverzoek wel is doorgekomen. Als je dan ook gelijk de gewenste nieuwe foto bijvoegt, dan kan de ledenadministrateur deze direct beoordelen en - indien goedgekeurd - toevoegen aan je lidkaart in de ledenadministratie.