KNLTB ClubApp

TPV De Dassenburcht maakt sinds 2018 gebruik van de KNLTB ClubApp. Deze app is gratis te downloaden voor (Apple) iOS- en Android-apparaten en biedt handige functionaliteit. We raden dan ook alle leden aan om de app te installeren op hun smartphone!

 

Hoe krijg je de app?

  • Heb je al een oudere versie van de app geïnstalleerd, verwijder deze dan eerst voordat je een nieuwe versie gaat installeren.
  • Download de KNLTB ClubApp op je smartphone (Android: Google Play Store / iOS: Apple App Store) en installeer de app.
  • In de beknopte starthandleiding wordt kort beschreven hoe je de ClubApp kunt downloaden en installeren, en hoe je op de app kunt inloggen.
    (De handleiding staat in Dropbox en je kunt het document openen, printen en downloaden. Je hebt geen Dropbox-account nodig om het document te kunnen openen – kies in dat geval de optie ‘Nee, ga door met weergeven’).
  • Om de KNLTB ClubApp na de installatie op je smartphone te kunnen gebruiken, heb je inloggegevens nodig. Die kun je zelf aanmaken als je je bondsnummer weet. Zie de starthandleiding of de vaak gestelde vragen onder aan deze pagina.

 

Wat kun je met de ClubApp?

Via de ClubApp kun je onder andere:

  • clubnieuwsberichten lezen
  • de clubagenda bekijken
  • competitieresultaten invoeren en opzoeken
  • een tennis- of padelbaan reserveren (koppeling met digitaal afhangbord)
  • je e-mailadres en/of telefoonnummer in de ledenadministratie wijzigen
  • je pasfoto voor de KNLTB-ledenpas wijzigen (zie hieronder)
  • speelmaatjes zoeken en benaderen
  • clubgenoten uitdagen voor een laddercompetitiewedstrijd (als de club een laddercompetitie heeft opgezet)
  • enzovoort....

 

Voordat je je profielfoto in de app wijzigt

De profielfoto in de app is de foto op je KNLTB-ledenpas. Door je profielfoto in de app te veranderen, geef je een wijzigingsverzoek door aan de ledenadministrateur. Het is dus niet de bedoeling dat je je officiële ledenpasfoto vervangt door een ‘lollig’ kiekje of een willekeurige foto, want als je dat doet, bezorg je de ledenadministrateur, die de foto moet beoordelen en af- of goedkeuren, alleen maar onnodig werk!

Je kunt de foto op je ledenpas dus actualiseren via de ClubApp. Een selfie of portretfoto die aan de KNLTB-richtlijnen voldoet (zie ook de vraag hieronder), kan in principe worden gebruikt. Houd er wel rekening mee dat de ledenpassen met ingang van 2019 nog maar één keer per twee jaar worden gedrukt. Ledenpassen met een vernieuwde foto kunnen desgewenst tegen een vergoeding worden nabesteld. Zie de pagina KNLTB-ledenpas of neem voor meer informatie contact op met de ledenadministrateur.

 

Vaak gestelde vragen

Waar vind ik mijn inloggegevens voor de KNLTB ClubApp?

Als je de mail met je inloggegevens kwijt bent, kun je inloggen met je bondsnummer en dan de optie ‘Wachtwoord vergeten?’ (of bij nieuwere versies van de ClubApp: ‘Reset mijn wachtwoord’) kiezen. Zie de volgende vraag.

Weet je je bondsnummer niet of weet je niet welk mailadres op jouw lidkaart in de ledenadministratie staat, dan kun je dit altijd navragen via ledenadministratie@tpvdedassenburcht.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord voor de KNLTB ClubApp kwijt of vergeten ben?

Als je op het inlogscherm op ‘Kwijt of vergeten?’ (of bij nieuwere versies van de ClubApp: ‘Reset mijn wachtwoord’) klikt, wordt er een e-mail met een reset-link gestuurd naar je e-mailadres dat in de ledenadministratie staat. Via die link kun je vervolgens zelf een wachtwoord instellen. Vergeet niet om dit wachtwoord ergens te noteren voor toekomstig gebruik!

Weet je je bondsnummer niet of weet je niet welk mailadres op jouw lidkaart in de ledenadministratie staat, dan kun je dit altijd navragen via ledenadministratie@tpvdedassenburcht.nl.

Werken de inloggegevens voor de ClubApp ook voor ‘Mijn TPV De Dassenburcht’?

Ja, de inloggegevens werken voor zowel de ClubApp als het ledengedeelte van de website.

Ondanks de bovenstaande aanwijzigingen lukt het me niet om in te loggen op de ClubApp. Wat kan ik nog doen?

Stuur een naar een mailtje naar ledenadministratie@tpvdedassenburcht.nl en vraag of de ledenadministrateur je een nieuw wachtwoord kan toesturen.

Ik heb mijn foto gewijzigd in de ClubApp, maar mijn ‘oude’ foto wordt nog altijd weergegeven. Hoe kan dat?

Als je je foto aanpast in de ClubApp, wordt er een wijzigingsverzoek naar de ledenadministratie gestuurd. Wellicht heeft de ledenadministrateur je wijzigingsverzoek nog niet beoordeeld óf misschien is je wijzigingsverzoek afgekeurd omdat je nieuwe foto niet aan de KNLTB-richtlijnen voldoet:

  • De verhouding breedte/hoogte moet circa drie/vier zijn;
  • Het formaat moet ten minste 300 bij 400 pixels zijn;
  • De foto moet het lid voorstellen;
  • Alleen (het bovenste deel van) de romp en het gehele hoofd van het lid mag op de foto staan;
  • Er mogen behalve het lid geen andere personen in de foto aanwezig zijn;
  • De foto moet recent, duidelijk en goed gelijkend te zijn;
  • De foto moet recht van voren en tegen een lichte, egale achtergrond genomen zijn;
  • Het hoofd moet volledig op de foto staan;
  • De breedte van het hoofd op de foto moet ongeveer tweederde van de fotobreedte zijn;
  • Op de foto moeten beide ogen zichtbaar zijn, eventueel achter een bril met doorschijnende glazen; het dragen van een bril met donkere glazen is alleen toegestaan, indien de drager kan aantonen dat dit om medische redenen noodzakelijk is;
  • Het hoofd moet onbedekt zijn, tenzij de aanvrager kan aantonen dat godsdienstige, levensovertuigelijke of medische redenen zich hier tegen verzetten.
  • Als het hoofd bedekt is, moet het gezicht duidelijk herkenbaar zijn.

Stuur bij twijfel een naar een mailtje naar ledenadministratie@tpvdedassenburcht.nl om na te vragen of je wijzigingsverzoek wel is doorgekomen. Als je dan ook gelijk de gewenste nieuwe foto bijvoegt, dan kan de ledenadministrateur deze direct beoordelen en - indien goedgekeurd - toevoegen aan je lidkaart in de ledenadministratie.