Contributie-inning

In 2020 zal net als in voorgaande jaren de contributie worden geïnd via ClubCollect. De samenwerking met ClubCollect maakt het innen van de contributies een stuk eenvoudiger en efficiënter voor de vereniging.

Na goedkeuring van het contributievoorstel van de penningmeester op de algemene ledenvergadering ontvangt elk lid individueel een betaalverzoek op zijn of haar e-mailadres. Staat er bijvoorbeeld bij een gezin 3x hetzelfde e-mailadres in de ledenadministratie, dan ontvang je dus ook drie keer een betaalverzoek op het desbetreffende adres. Is er geen of een foutief e-mailadres bekend bij de ledenadministratie (of zit je mailbox vol!), dan bezorg je ons helaas extra werk...

In verband met de facturering is het derhalve essentieel dat leden hun actuele e-mailadres en mobiele telefoonnummer (voor eventuele toezending van een verificatiecode of herinnering via sms) doorgeven aan de ledenadministratie of deze gegevens zelf actueel houden via de ClubApp of Mijn TPV De Dassenburcht.

 

Betalingsmogelijkheden

ClubCollect biedt de volgende betalingsmogelijkheden:

  • iDeal (het hele bedrag in één keer overboeken via een internetkoppeling met je eigen bank); en
  • eenmalige automatische incasso (betaling in één keer of in 2 termijnen; betaling in 2 termijnen is alleen mogelijk bij bedragen hoger dan € 50; bijkomende kosten voor betaling in 2 termijnen: € 0,50 per termijn). Als je te laat bent met betalen (bijvoorbeeld omdat je de factuur hebt gemist), dan vervalt de mogelijkheid om in twee termijnen te betalen en zul je alsnog het volledige contributiebedrag in één keer moeten betalen.

Snap je niet helemaal hoe het betaalverzoek van ClubCollect werkt of heb je er een vraag over, dan kun je via het betaalverzoek ook een vraag stellen. Deze komt dan bij de penningmeester terecht. Maar je kunt ook een mailtje sturen naar de penningmeester.

Is betalen via het betaalverzoek van ClubCollect om wat voor reden dan ook niet mogelijk, neem dan a.u.b. contact op met de penningmeester. Houd er a.u.b. wel rekening mee dat een andere betaalwijze extra administratief werk inhoudt voor de penningmeester.

 

Verenigingsjaar = kalenderjaar

Omdat het verenigingsjaar gelijk is aan het kalenderjaar en dus van 1 januari t/m 31 december loopt, staat het moment van factureren van de contributie los van het buitentennisseizoen (begin april tot begin november).

Het bestuur wil de contributies voor de doorlopende lidmaatschappen (het reguliere lidmaatschap en het competitielidmaatschap) elk jaar graag voor 1 april geïnd hebben. Om die reden worden de contributiefacturen kort na goedkeuring van het contributievoorstel op de algemene ledenvergadering, meestal medio februari, via e-mail uitgestuurd en niet pas rond 1 april.

 

Handig

Via het betaalverzoek kun je behalve je contributie betalen ook zelf je gegevens aanpassen (voor de ledenadministratie) of een vraag stellen (aan de penningmeester).

 

Geen betaalverzoek ontvangen?

Heb je geen betaalverzoek van ClubCollect ontvangen? Kijk dan even in je mailbox of je 'm niet over het hoofd hebt gezien. Of wellicht is de mail in een spamfilter terechtgekomen? Het is ook mogelijk dat er iets is misgegaan bij ClubCollect. De penningmeester kan dit voor je nagaan.

 

Sponsoring

Leden voor wie het contributiebedrag in overleg met de sponsorcommissie op een sponsorfactuur wordt gezet, ontvangen geen afzonderlijke contributiefactuur. Heb je abusievelijk toch een individuele contributiefactuur ontvangen terwijl je had aangegeven via de sponsorfactuur de contributie te willen voldoen, neem ook dan even contact op met de penningmeester.

 

Vragen?

Heb je vragen over de contributie-inning of denk je dat je geen of een foutieve factuur hebt ontvangen, neem dan contact op met de penningmeester.

Twijfel je of de vereniging wel beschikt over je actuele gegevens (adres, e-mailadres, mobiele nummer)? Of wil je gegevens laten aanpassen? Neem dan contact op met de ledenadministrateur.